Po tom, ako začiatkom januára zaregistrovala verejnosť zvýšenie cien cestovných lístkov, vyzvali niekoľkí poslanci opozície predsedu VÚC, aby prehodnotil cenový výmer platný od nového roka. Prešovský župan tvrdí, že ide o spojené nádoby a zníženie cestovného treba posudzovať v súvislosti s výškou dotácie, ale na takýto krok bude potrebný súhlas väčšiny poslancov zastupiteľstva. Riešenie vraj existuje, približne 2,66 milióna eur (80 miliónov Sk) môže regionálny parlament presunúť z položky kapitálových výdavkov a zvyšok z rozpočtu samotného Úradu PSK.
Prešovský župan dnes predstavil úplne nový cenový výmer, ktorý by mal byť platný od 1. marca 2009. Ten sa určite bude týkať dôchodcov, ktorí by mali opäť cestovať za 20 centov (6 Sk) za každých začatých 50 km. Presadenie druhého variantu, ktorý počíta aj s celkovým znížením cien cestovného v prímestskej doprave, bude podľa Chudíka závisieť od toho, či budú poslanci ochotní zvýšiť dotáciu pre dopravcov na 12,95 milióna eur (390 miliónov Sk).
Štyri podniky SAD v Prešovskom kraji najazdia ročne viac ako 30 miliónov kilometrov vo verejnom záujme. PSK objednáva u autobusových dopravcov najviac výkonov a súčasne dáva najnižšiu dotáciu na kilometer v rámci celého Slovenska. V roku 2007 bola dotácia na jeden km 26 centov (7,90 Sk) a v súčasnosti je na úrovni 33 centov (10 Sk) na jeden kilometer. Vzhľadom na všetky okolnosti by sa podľa Chudíka mala pohybovať okolo 43 centov (13 Sk) na kilometer. Samosprávnemu kraju vyčíslili dopravcovia od roku 2005 do roku 2008 nezaplatenú stratu za výkony vo verejnom záujme vo výške 8,3 milióna eur (250 miliónov Sk). Podľa predsedu PSK aj to je dôvodom, prečo v kraji zaostáva modernizácia autobusového parku. Viac ako 57 % autobusov je starších ako 16 rokov.
Problematiku prímestskej dopravy v Prešovskom kraji by malo definitívne vyriešiť zasadnutie krajského parlamentu 10. februára.